Problem tovrstnih posebnih kampanj s strani modne industrije z apelom boja proti starizmu, kakršno je zagnala tokrat blagovna znamka Zara, zaznavam v tem, da v resnici služijo nasprotnemu cilju. Tisto, proti čemur naj bi se zavzemali, retorično izrabljajo in se že vnaprej zavedajo, da bo rezultat kontraproduktiven, kar je tudi namen, saj gre za dolgoleten modus operandi modne industrije v spregi s temu primerno politiko.
Celotna kampanja z Angelo Molina v vlogi priletne lepotice brez plastičnih posegov in botoksiranja s svojim naslovom in pojasnjevanjem, kaj domnevno želijo dobronamernega povedat, kot da smo popolni butci, sloni na retoriki, ki podcenjuje, ponižuje in diskreditira žensko v zrelih letih. Na takšen način se posebej opozarja, da obstaja nekaj, kar se imenuje starizem. Posebej se opozarja, da obstaja podcenjevanje in diskreditacija staranja žensk. Posebej nas opozarjajo, kaj velja za nezaželeno in nevšečno. Psihološko vzbujajo negativne emocije. Še tisti, ki na poanto človeka in pojava sploh ne gledamo na takšen način in že od nekdaj zaznavamo, občudujemo privlačnost, osebnost in karizmo starejših ljudi, v kolikor privlačnost, osebnost in karizma obstajajo, nas s kampanjo opozarjajo, da smo bojda malo prfuknjeni redki primeri. Da starejše ženske potrebujejo posebno kampanjo in posebej omejeno in ločeno pozornost, kot pač osebe s posebnimi potrebami. Na tak način so nam prali možgane že s številnimi kampanjami, katerih namen je bil vnaprejšnje dokazovanje, da so neuspešne. Na primer kampanja za promocijo lepote žensk s prekomerno težo. Ali posebna kampanja za promocijo zvezdnic, ki bojda ne ustrezajo aktualnim modnim standardom lepote (Adele ipd.). Ali posebna kampanja za promocijo rasno različnih od belega standarda itd. itd. In potem je sledila uveljavitev namena, da pač ni uspelo. Da se je na sceni obdržalo le nekaj posameznic, ali pa še to ne, ki naj bi predstavljale nekaj skrajno redkega in posebnega.
Takšen vzorec politikanti obdržijo zgolj za vzorec, da si operejo roke, češ, saj mi smo naklonjeni, a kaj ko gre za tako redke sprejemljive primere. In potem tudi razne “adele” raje dokazujejo, da so lahko tudi one del norme.
Ko se politika z modno industrijo v spregi odloči, da bo spromovirala določen trend ali teror nad ženskami, tega ne počne na takšen način, ampak počasi in vedno bolj zgolj promovira določen trend ali podobo. Brez posebnega opozarjanja, kaj počnejo! Kot da gre za normalen spontan proces.
Ko se je promovirala podoba anoreksičnega dekleta, ki izgleda kot deklica in ne odrasla ženska, za normaliziran trend, tega niso uvedli s posebno kampanjo, kjer bi pisali o promociji spregledanih najstnic v poželjivosti in tragediji seksualnih preferenc pedofilov! Ne. Preprosto so na modno pisto in v revije začeli lansirat shirane deklice kot najbolj zaželen simbol seksapila in niso odnehali. Enako so počeli pred tem s promocijo žensk z gigantskimi joški, ki jih prodajajo plastični kirurgi. Enako počnejo s promocijo plastične podobe žensk z vsem obiljem botoksa in operacij. Promovirajo jih in opremljajo s pohvalnimi besedili, kako krasno mladostno izgledajo, tudi če nas nekatere skoraj kap od grozote nad iznakaženostjo. Konstantno smo bombardirani z oglasi, v katerih trdijo kot nekaj samo po sebi umevnega, da so gube hud odvečni nezaželen problem. Ko iščem primerne čevlje, se vedno znova čudim, kako je mogoče, da ob tolikšnem potrošniškem obilju ne najdem lepih salonarjev, ki bi ustrezali potrebam udobja. Preprosto me obmetavajo s huronsko visokimi grdimi štikli, v katerih bi bila obsojena na pohabo in me že s tem prepričujejo, da nisem na frekvenci, če pričakujem udobje, čeprav se nočem opredelit za superge ipd.
Če bi pri Zari mislili resno in ne kontraproduktivno, bi začeli preprosto oglaševat obleke tudi s pomočjo ženskih modelov, ki so starejše. Te fotografije, ki so jih uporabili zdaj, bi se pojavile v reviji brez posebnih fanfar, da gre za promocijo oseb s posebnimi potrebami. In kasneje bi naleteli še na več primerov z drugimi prekrasnimi ženskami. Ampak ne!!! Oddelali bi radi posebno kampanjo, da si operejo roke, potem pa nadaljevali po starem vzorcu, kot da zadeva pač ni uspela, pa tako so se trudili. Yeah, Right!
Celo zgodovino so ženskam oglaševali domnevno šarmantne ostarele zvezdnike in normalizirali “daddy issue” pri mladih ženskah, tako da nam je lahko jasno, da še kako znajo to počet, če hočejo. Nikoli še nisem zasledila kampanje z na primer osivelim Harrisonom Fordom s podcenjevalnim pripisom, da gre za posebno kampanjo, s katero želijo odpisane zgubane starce s problemi s prostato in erekcijo približat ženski erotični želji in hrepenenju. Saj z vso armado psihologov na področju piara vedo, da nič ne bi bolj odvrnilo vodljivih ženskih možganov dlje od takšnega namena.